Saturday, April 16, 2011

Movie Review : The Little Comedian (2010)





"Will you love me, if I'm not funny?"


Anda mungkin akan tertawa terbahak-bahak saat melihat aksi Dono, Kasino, dan Indro saat manggung atau mungkin melihat aksi-aksi kocak dari komedian lainnya. Tapi tahukah Anda kalau kisah yang ada dibalik layar dari kehidupan para komedian ini tidak melulu lucu, bahkan bisa rumit sekali. Saya ingat dengan kisah dari Hollywood, Funny People tentang hal ini, walaupun dari luar terlihat begitu lucu, belum tentu didalamnya terlihat demikian. Dan kali ini ada sebuah grup komedian dari Thailand, Ha Ha Ha Ha Ha Ha (Hey, Saya tidak sedang tertawa lo, Ini emang nama grup komedinya!) yang mirip dengan Teamlo tempoe doeloe yang suka manggung dengan lelucon-lelucon yang diselingi dengan parodi lagu-lagu (Teamlo yang dulu? Iya, Kalo Teamlo yang sekarang garing sih, imo), dan ada yang unik dari kisah dibalik Ha Ha Ha Ha Ha Ha ini.

Plern (Jaturong Phonboon) adalah pimpinan dari grup Ha Ha Ha Ha Ha Ha yang suka manggung dari kafe ke kafe. Bersama anggota lainnya yang juga masih dalam lingkup sebuah keluarga besar, juga didukung sang Istri yang menjadi manager, Plern meneruskan usaha keluarga yang sudah berlangsung secara turun temurun, yaitu Komedian.

Hingga akhirnya Tock (Chawin Likitjaroenpong) lahir ke dunia, Plern dan sang Istri sangat senang karena mereka berharap, semoga saja Tock akan meneruskan usaha turun temurun ini saat dewasa nanti, apalagi karena Tock adalah anak pertama dan laki-laki pula dari keluarga ini. Tock kecil sudah mulai diasah kemampuannya oleh sang Ayah, Tock ikut manggung bersama grup dari kafe ke kafe. Ternyata ekspektasi sang Ayah terhadap Tock sepertinya tidak sesuai dengan yang diharapkan, lelucon dari Tock amat garing, sehingga tidak ada penonton yang tertawa. Hal ini jadi membuat si Ayah khawatir dan takut kalau usahanya akan hancur jika Tock terus-terusan ikut manggung. Dan, sejak saat itu, Tock tidak pernah lagi ikut mentas bersama sang Ayah.


Beberapa tahun berselang, Tock memiliki adik perempuan yang bernama Mon (Nachapat Charurattanawaree). Berbeda dengan Tock, Mon ternyata begitu berbakat dan memiliki lelucon-lelucon yang kocak. Tak heran jika lelucon Mon disukai oleh penonton dan membuat Mon terus mentas bersama sang Ayah. Tak hanya dipanggung, Mon pun menjadi anak emas dirumahnya yang membuat Tock jadi kurang mendapat perhatian dari orang tuanya. Untuk merebut kembali perhatian dari keluarganya sekaligus peran komedian yang seharusnya dimiliki olehnya, ia pun terus berusaha untuk belajar lelucon-lelucon dan menuliskannya kedalam buku. Tapi tetap saja lelucon yang dibuat Tock masih kurang lucu dan kadang Tock menjadi bahan lelucon oleh ayah dan paman-pamannya. Hal ini membuat Tock menjadi gerah dan mencoba untuk mendapat perhatian lebih dari seorang Dokter Kecantikan, Dr. Preeya Wanlertsin (Paula Taylor) atau yang akrab disapa dengan sebutan Dr. Ice, yang ditemui Tock saat salah seorang temannya beobat ke klinik kecantikan tempat si dokter tersebut bekerja. Tak pernah ada yang tertawa saat Tock nge-joke, dan Dr. Ice merupakan pengecualian yang tertawa saat Tock nge-joke.


Saat menonton film ini, saya benar-benar tidak berekspektasi banyak, karena sebelumnya saya baru beberapa kali menonton film komedi thailand. Dan efek yang saya dapatkan setelah menonton film ini benar-benar diluar dugaan. Karena sempat lupa juga dengan cover filmnya (parah, i knew it!), saya sempat mengira kalau film ini adalah film komedi romantis seperti Crazy Little Thing Called Love ataupun Hello Stranger. Eh, Nggak taunya The Little Comedian ini merupakan film Komedi keluarga yang siap membuat anda tertawa dengan aksi kocak seluruh anggota keluarganya (Juga Tock yang membuat anda tertawa dengan ke-garing-annya). Bayangkan saja, Ada sebuah adegan dimana si Nenek sedang check-up kerumah sakit, dan saat ditanya oleh Dokter, si nenek terus menjawab pertanyaan dokter dengan lelucon-lelucon. Haha, SARAP! Belum lagi adiknya Tock yang centil abis, membuat kita tertawa hanya dengan melihatnya bercentil-ria. Pokoknya, satu keluarga ini memang SARAP! Capital S-A-R-A-P!

Hmm, jadi dari awal sampai akhir film ini bakalan ketawa terus ya? bisa dibilang sih iya, tapi kisah cerita yang ada justru menuntun Anda untuk selanjutnya dibawa ke momen yang mengharu-biru. Inilah yang menjadi keunggulan dari The Little Comedian ini menurut saya, tak hanya tertawa, tapi Anda juga akan terharu nantinya. Memang, porsinya sendiri sih masih kalah jika dibandingkan dengan unsur komedi yang menjadi sajian utama dari film ini, tapi paling tidak, efek yang diberikan jadi membuat The Little Comedian tampak lebih Smart dan menghilangkan kesan yang cheesy.


The Little Comedian atau บ้านฉัน..ตลกไว้ก่อน(พ่อสอนไว้) - Baan Chan Talok Wai Korn (Por Son Wai) ternyata memang sebuah paket komplit. Dalam film ini, ada beberapa point unik yang ternyata jauh dari ekspektasi lucu, yaitu saat Tock yang selalu menjadikan Dr. Ice sebagai tempat "mengadu" ternyata tidak menyadari kalau Dr. Ice sendiri menyimpan begitu banyak masalah. Ya, begitu kompleks. Walaupun pada awalnya saya melihat perkembangan cerita pada kehidupan pribadi Dr. Ice jadi sedikit berlebihan (Memang, segmen ini rasanya masih nyambung dengan Tock sendiri dan juga mengingat peran Dr. Ice/Paula Taylor sebagai pemeran utama dalam film ini). Tapi, ternyata kisah ini mampu menarik benang merah terhadap kisah Tock sendiri. Kredit harus diberikan kepada Sang Sutradara Vithaya Thongyuyon dan Mez Tharatorn.

Hubungan Ayah-Anak antara Plern dan Tock juga salah satu major issue yang ditawarkan oleh The Little Comedian. Sekilas Plern emang suka jail ama Tock, menjadikan Tock yang notabenenya garing menjadi bahan lelucon dan ditertawakn oleh satu keluarga, hingga Tock jadi merasa kalau Plern tak sayang pada dirinya. Faktanya? Plern begitu sayang pada Tock. Hal ini merujuk pada salah satu adegan dimana (#spoiler) sekolah Tock sedang memperingati hari Ibu, dan Ibu Tock yang saat itu sedang melahirkan Mon dirumah sakit, sehingga tidak dapat hadir pada acara tersebut. Plern yang memang kocak pun mengenakan pakaian wanita dan berakting seperti ibu Tock. Entah bagaimana saya harus mendeskripsikan adegan ini, pastinya semua tawa, haru, sedih, senang menjadi satu. See? Jangan beranggapan kalau figur seorang ayah yang dingin, cuek, hingga kejam sekalipun tak sayang pada anaknya. Tak perlu diragukan lagi kalau seorang Ayah pastilah sayang pada anaknya.

Finally, marilah kita berkaca pada Tock mengajarkan kita untuk mencari jati dirinya. Terus berjuang untuk mewujudkan mimpinya, dan akan terus berusaha untuk mengejar impian tersebut, (baik itu mengejar Dr. Ice, maupun "mengejar" sang Ayah sekalipun).

32 comments :

  1. Hi there...
    saya juga baru beberapa hari yang lalu nonton film ini. di film ini ada 1 bagian yg paling saya suka, waktu Tock bilang ke Dr. Ice kalau Tock bersedia jadi ayah dari anak yg dikandung Dr. Ice. Anak kecil aja mau ngambil tanggung jawab segede itu, yah ini memang di film aja sih, tp nilai moralnya bener2 bagus dan dalem.

    ReplyDelete
  2. sumpah ini mengingatkan kita semua bahwa kasih sayang seorang ayah yang cara menyalurkan kasih sayang kepada kita berbeda dengan IBU sehingga banyak dari kita menganggap Ibu lebih sayang pada anaknya padahal kasih sayang mereka sama besarnya ..good lah

    ReplyDelete
  3. MovieBox adalah aplikasi penampil film gratis paling populer. MovieBox selalu diperbarui dengan film-film terpanas dari sinema dunia, mereka memungkinkan pengguna untuk menonton film secara gratis. MovieBox juga mendukung menonton acara TV paling menarik. Unduh Profesi MovieBox di sini: https://movieboxprofession.com/

    ReplyDelete
  4. The Little Comedian This is a very good and meaningful movie. You read detailed movie reviews and don't waste time watching movies. You can read more of the best-loved movie review at https://cinemahdv2.net/reviews-movie-on-cinema-hd/

    ReplyDelete
  5. Alight Motion is a Video Players & Editors app developed by Alight Creative. BlueStacks app player is the best platform to play this Android game on your PC or Mac for an immersive gaming experience. Create professional-quality motion graphics with ease.
    Improve engagement with incredible motion graphics and charts with Alight Motion, the first motion graphics creation app for mobile that lets you put together stunning visuals and animations. It’s a complete motion graphics editing package in one, with an animation creator, visual effects options, video editing, and video compositing capabilities.
    Alight Motion supports multiple layers of graphics, video, and audio for easy editing, compositing, and animations. Grab bitmap and vector images and edit them right in the app! Add visual effects and do advanced color correction, and create detailed keyframe animations for all settings, from audio to visual.
    Once you’re done with your animation, export to MP4 or GIF for easy sharing on social media or presentations. Want a more professional touch to your animations? Add some velocity-based motion blur to give it a cinematic feel. Have elements that you use frequently on different projects? Save them and re-use them in the future. Download Now Alight Motion for PC Here : https://alightmotionpc.com/

    ReplyDelete
  6. BeeTV Official - Download Latest Version 3.1.6 for Android, iOS & PC
    BeeTV lets you watch Movies and TV shows for free. Download the latest version of BeeTV APK for Android, Firestick, iOS, or PC.
    Watching movies and TV shows is the prime source of entertainment for everyone. With this app, you can maximize your fun with amazing features and a huge library of content. BeeTV is just amazing, it has a brilliant user interface, good navigation, and search options. It offers all of these features for free except a few ads which can be blocked via Ad Blocker.
    You can download BeeTV for many devices, select the one you want and proceed to get the latest version v3.1.6 Beetv Download Here : https://beetvapp.me/category/beetv-pc/

    ReplyDelete
  7. The Alight Motion App for PC is excellent for editing, but sometimes when I'm editing, it will stop and I won't be able to touch any keys, or it will freeze when I attempt to play my movie. In order for the video I'm editing to resume working, I must leave out of it and then enter it again. Could you kindly address this problem? If there weren't any problems, I would give it a five-star rating.
    I really adore this software; I've discovered ways to work with it and utilise my own methods for various transitions, among other things. Only the watermark would make me give this software a perfect score of five stars. I pay every month to have it removed from my edits, and having to wait a lot of the time to publish my modifications is quite annoying. However, this software is generally useful.
    https://sites.google.com/view/alight-motion-pc/home

    ReplyDelete
  8. The official WhatsApp app has a modified version called OBWhatsapp APK , which was created by a separate company unrelated to WhatsApp Inc. Users get access to a variety of extra features and customization choices, including the ability to utilise several WhatsApp accounts on the same device and change the app’s look with various themes. Users may also schedule messages to be delivered at a later time.


    ReplyDelete
  9. The app connects your home to your phone in HD video so you can see and protect what matters most.

    ReplyDelete
  10. You must first download the iOSEmus app from a reputable source or through their website, open it, search for the app or game you want, and then click the "Download" option. Your device will receive the app installation.

    ReplyDelete
  11. Coworking spaces have gained immense popularity in recent years as they provide a flexible and collaborative working environment for individuals and small businesses.

    ReplyDelete
  12. Therefore, you may experience the most recent iOS 15 jailbreak features on your smartphone with Cydia Cloud. The well-known jailbreak tool developers do not currently offer any official jailbreak tools.

    ReplyDelete
  13. ibis Paint X is a popular and versatile drawing app downloaded more than 280 million times in total as a series, which provides over 15000 brushes,

    ReplyDelete
  14. Fill Up Fridge is a strategy organization game. When you get home from a big purchase, the first thing you do is a restock and shopping sort to organize your refrigerator.

    ReplyDelete
  15. Cydia Impactor Apk Download is a custom tool built for Windows OS that can enable owners of smart portable devices such as iPhones and iPads

    ReplyDelete
  16. Arceus X's extensive crafting mechanism is yet another important aspect. Players may collect materials and make a variety of weapons, armour, and other equipment to aid them on their travels. Due to this, players may design custom gear that fits their own playstyle.

    ReplyDelete
  17. gb whatsapp download is a application which is used for pc or android devices.

    ReplyDelete
  18. It’s important to keep in mind that these are merely recommendations and that the actual system requirements could alter depending on the specific requirements of the application and the device being used. Users should confirm their systems meet the minimum requirements before attempting to install and use hipstore app store for PC.

    ReplyDelete
  19. cinemagraph make a simple beautiful cinema graph for pc. you can download now cinemagraph.click now :- https://www.checkforpc.com/cinemagraph-pro-for-pc/

    ReplyDelete
  20. Among Us is a popular online multiplayer game where players are divided into two teams: crewmates and impostors.

    More information - https://sites.google.com/view/amonmenu/home

    ReplyDelete
  21. Among Us is a popular online multiplayer game where players are divided into two teams: crewmates and impostors.

    More information - among us free download

    ReplyDelete
  22. Gacha Nox Apk: Explore the World and Let Your Imagination Run Wild!

    ReplyDelete
  23.  GoMovies Apk: Your One-Stop Shop for Movies, TV Shows, and More now at your desire and need anytime for free.

    ReplyDelete
  24. Oreo TV App: The popular live TV streaming app Oreo TV gives Android users access to a number of television channels, movies.

    ReplyDelete
  25. Friendly User Interface: The app has an easy-to-use interface. By exploring the app, users may easily find the sports channels they want to watch.

    ReplyDelete
  26. All the fun from those well-known sites is available in one app called Momix. This app has a vast amount of video material that flows via it. This software offers no-buffer streaming from several international entertainment networks.

    ReplyDelete
  27. Can I live stream using a PC camera app? :- Utilizing a variety of camera programs with live streaming features, you may broadcast your live video feed on platforms like Facebook Live, Twitch, and YouTube. Since not all camera programs provide this feature, it's critical to assess an app's capabilities before choosing it.
    https://comerapc.com/comera-app-free-download.html

    ReplyDelete
  28. Wyze App is a versatile and user-friendly mobile application designed to complement the range of smart home products offered by Wyze Labs, a Seattle-based company specializing in affordable, high-quality smart home devices.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 

Subscribe to the Newsletter

Contact Me

Send an E-mail to : adhrdi@gmail.com

The Blogger